Alla inlägg den 28 november 2008

Av Annelie - 28 november 2008 22:54

Nu är vi tillbaka från julfesten, kärleken och jag! Vilken trevlig fest! Brandmän blandat med "vanlig" personal, blandat med veteraner och pensionäre, blandat med ambulansförare osv..


Vilken gruppkänsla och atmosfär. Jag har träffat riktigt trevliga människor och haft givande och stärkande konversationer. Precis vad jag, mitt hjärta och min hjärna behövde.


Jag har precis kommit underfull med att det har gått snart NIO timmar sedan jag tog senaste värktabletten, helt otroligt! Nu måste väl även jag tro på att det går åt rätt håll.. ;) !


I morgon ska vi besöka Pernillas igen, nere i Nynäs. Prinsessan vill kolla efter kläder. Maximilian vill ha lite "nytt" även han. Vi tar mamma med oss då. 


Min lilla mamma. Hon har tagit hand om Maxen i kväll. Städat för ANDRA gången denna vecka. Köket skiner och all min tvätt är vikt... MAMMA, I ADORE YOU!!!!


Godnatt

Ut!

Av Annelie - 28 november 2008 14:12

Jag ska lämna huset! Om en liten stund kommer jag att befinna mig ute i den friska luften, åh vad jag behöver det!


Maxen och jag ska ta en tur in till "stan" där vi ska möta upp pappa och mormor. Jag måste köpa mig en ny fön då den förra brann upp. Vilken tur att man är gift med en deltidsbrandman (frivilliga brandkårn) som dessutom dagtid jobbar på en brandstation..!


Vad denna lilla tur ska bli skön!


Hola!

Av Annelie - 28 november 2008 10:50

Jag ska försöka att i steg förklara hur jag gjorde med bilderna.


1. Öpnna den lilla rutan med trädet på.

2. Markera den bild du vill ladda upp och tryck "spara"

3. Dubbelklicka på bilden för att få fram "redigeringsläget" Använd dig utav      den "lilla vita" pluppen längts ned till höger/vänster för att "dra" in bilden till rätt storlek.

 4.Se till att markören befinner sig till vänster om bilden om du vill flytta på den och använd då mellanslag. Placera bilden där du vill ha den. Gör sedan om samma på procedur med den andra bilden.Vill du ha luft i mellan bilderna måste markören vara placerad till höger om bilden du vill ha till vänster...Även om du inte SER markören befinner den sig där, använd mellanslag.  Resultatet borde bli som nedan:


   


För att flytta markören och placera den där du vill, använd pilarna...


Är detta till hjälp?



          

Av Annelie - 28 november 2008 10:04

Ja, då ringde doktorn. Provet som man då INTE brukar ta som hon ändå gjorde var fortfarande högt. Det andra provet som ska påvisa gluten var fortfarande normalt. Hon har skickat iväg en förfrågan till en annan läkare tydligen men i nuläget bedömmer hon det som att Maximilian INTE lider av glutenallergi.


Febern vill hon att jag har koll på och att jag för dagbok över den. Antecknar om han har några andra symptom etc.


Kul att höra, men lite snopet! Jag trodde faktiskt att det kunde vara något med gluten... Jag får vara glad över att det nu inte verkar vara det!


Idag kommer min mamma igen. Hon ska vara här när kärleken och jag åker på julbord på hans jobb. De har tydligen hyrt in en kock för detta så det är inte på en resturang. Det känns bra. Jag känner mig inte "spiellt" social om jag ska vara ärlig. Det känns mer jobbigt än roligt men jag kanske måste ut? Jag har varit inne i en vecka nu, har inte fåt någon sol på mig, knappast något dagsljus över huvud taget. Jag mår inte bra av det här!


För att fungera som människa behöver jag balans. Balans mellan hem och jobb. Jag behöver mitt jobb, mina arbetskamrater osv för att fungera. Många har svårt att förstå det, hur jag menar. Huvudsaken är väl att JAG förstår.. (skratt).


Jag kämpar nu för att ta mig tillbaka till den sinnestämning jag var i INNAN den 17/11 när tanden rök. I´m on my way!!!



Ovido - Quiz & Flashcards