Alla inlägg under november 2008

Av Annelie - 30 november 2008 22:04

Vilken dag det blev... Kalabalik mest hela dagen. Vi har åkt till "stan" 3 gånger av olika anledningar. Maxen kom iväg till kalaset efter många om och men...*suck*!


Under dagen har har jag känt en mystisk doft av avlopp. Skumt. Evsen vrålade till slut och undrade vad F-N det var som luktade!!! Då slog det mig, jävlaaaaaaaaaar, rörhelvetet har släppt igen!!!!! Då har jag hunnit att tvätta två tvättar och spola vatten i köket och ALLT har återigen runnit ut under bänken och in i "råttrummet". Jag ger upp om detta köksgolv snart...grrrrrrrrrrrrrrrrr!!!


Nu sitter jag här, helt urlakad och känslomässigt dränerad in på bara kroppen. Jag är helt slut. Tyvärr har jag inte förberett morgondagen, kläder osv. lika bra att göra det nu och sedan masa mig i säng.

 Jag får tänka på änglar och hjärtor, som Maximilian så klokt brukar säga till mig när jag är ledsen..


Vad skönt det skulle vara att gå ut med en hund nu.


Natti natti//Annelie

 

Av Annelie - 30 november 2008 08:49

Kärleken och jag fick för första gången på väldigt länge en lugn morgonstund med en kopp kaffe tillsammans. Hur läckert är inte det?


Nu är det dock full fart! Storsonens flickvän ska hem och vi ska skjutsa halvvägs, se till att sonen kommer tillbaka för han ska jobba idag. Han vill inte. Han känner sig trött, hängig och har ont i huvudet. Så kan man känna sig ibland och han har fått en ipren. (Han har ingen feber).Jag är ganska tuff men han måste lära sig att man inte bara lägger sig vid minsta motstånd.


Maxen ska på SPIDERMANKALAS senare, whoooo hoooo!


Vi måste handla en present... Det blir en busy söndag som avslutas med söndagsmiddag där vi alla är samlade, hoppas jag!

Av Annelie - 29 november 2008 22:50

Nu är det nästan natt. Ute smeker mörkret himlen och jag andas in den nu kyliga luften och låter den fylla mina lungor.

Jag behöver så väl nattens energi. Jag behöver stillheten, mjukheten som följer med de dunkla skuggorna som dansar ikapp med lågan från ljuset på mitt bord framför mig.


 Jag hör hur lillprins bus pratar lite i sömnen, vrider på sig för att andas ut ett långt andetag och återigen gripa tag i drömmens starka djup. Kärleken sover i fåtöljen. Han har benen lite käckt uppslängda på bordet. Hans ansikte vilar. Så starkt, så vackert och manligt. Jag finner till och med de fasansfulla snarkningarna vackra, vilket får mig att le, rakt ut!(De är verkligen helt sanslösa och borde störa mig som de nästan alltid gör)


Tonåringarna har sina kärlekar nära sig. Hur vacker är inte den unga, oskuldsfulla kärleken? Så naken, så ren! Jag minns själv hur det var. 


Nu ska jag njuta en stund, av friheten, som fyller mitt hjärta till brädden.


Godnatt!

Av Annelie - 29 november 2008 17:26

 Här kommer bilden på småbarnskläderna. Jag önskar mig en riktig kamera! min mobilkamera är väldigt kass...



 

Detta är bara en liten del av det som finns.

Av Annelie - 29 november 2008 17:07

Idag har vi haft lilla julafton hos oss! Vad vi har handlat och vad vi har slösat!!!


Vi kom ner till Pernillas Barn & Dam SecondHand lagom till de öppnade klockan 10. Bara Evelina och jag, lössläppta i världens mysigaste affär!

Vi trodde som sagt Eve skulle hitta skor, vilket var akut. Inte denna gång. Hon fann linnen, bh:ar, you name it! Till Maxen hittade jag ett par bra Viking Gore tex skor, 125 spänn! Helt galet! Jag hittade även lite tröjor, en fleccedress från Espirit a´90 kr. Ni ser, det lönar sig verkligen att handla på second hand. Återvinning när den är som bäst, som en trevlig och klok dam som jobbar där sade. Håller med fullständigt!

Eve letar snygga kläder...


    Ni ser själva. Vilken ordning och reda det är i denna affär. Allt är sorterat, efter färger, storlekar och frågar man något får man alltid hjälp.

                            


                                      Hur mycket kläder som helst!


Barnkläder till de mindre barnen måste vara en tokhit. Jag såg ett par jättefina byxor till "bebbe". 27 kronor... Om jag hade haft tillgång till denna butik när Maxen var riktigt liten hade vi tjänat tusenlappar. Allt är snyggt och prydligt och man behöver inte oroa sig över fläckar.


Självklart har jag ju glömt att ladda in just DEN bilden, på småbarnskläderna..


När besöket var över var jag lite fattigare men glad! Nästa steg var skor till Evelina. Jag samlar kraft att skriva om det för oj, jag skämde bort henne rejält...grrr (skratt).




Av Annelie - 29 november 2008 08:03

Vad det var skönt att vakna i morse och veta att köket var i ordning, tvätten vikt...mums!


Maximilian har sovit hela natten. Kanske för att han visste att mormor låg på en madrass nedanför. Han har kommit natt efter natt nu i flera veckor. Vi vet att man kan leda tillbaka, ordlöst och varmt och stoppa om igen. Vi har bara inte gjort det. Det springer omkring massa vargar här på nätterna som han antagligen inte litar på att mamma klarar då han så otryggt måste till mig. Jag misstänker att han vill fånga mina vargar, de som stör och bråkar med mig. Han ser sig som min beskyddare, min riddare. Älskade gullunge, I´m all ok now. Idag ska jag lyfta den bördan från hans lilla smala axlar.


 Mamsen tillbaka!


Idag ska vi som jag nämnt ner till Pernillas seconhand butik.


Jag och underbara dottern ska lufsa omkring och jag ber universum om att det skall finnas de skor hon vill ha. Hon är värd det, dottra mi. Hur ballt är det inte att ha en blivande 14-åring som accepterar vår plånbok och som nöjer sig med det lilla?


Sedan en god lunch hemma i mammas kök med min älskade bror..!


Jag känner mig lycklig och innuti mig sjunger jag... "Jag vill tacka liveeeeeet", HAAA!

Av Annelie - 28 november 2008 22:54

Nu är vi tillbaka från julfesten, kärleken och jag! Vilken trevlig fest! Brandmän blandat med "vanlig" personal, blandat med veteraner och pensionäre, blandat med ambulansförare osv..


Vilken gruppkänsla och atmosfär. Jag har träffat riktigt trevliga människor och haft givande och stärkande konversationer. Precis vad jag, mitt hjärta och min hjärna behövde.


Jag har precis kommit underfull med att det har gått snart NIO timmar sedan jag tog senaste värktabletten, helt otroligt! Nu måste väl även jag tro på att det går åt rätt håll.. ;) !


I morgon ska vi besöka Pernillas igen, nere i Nynäs. Prinsessan vill kolla efter kläder. Maximilian vill ha lite "nytt" även han. Vi tar mamma med oss då. 


Min lilla mamma. Hon har tagit hand om Maxen i kväll. Städat för ANDRA gången denna vecka. Köket skiner och all min tvätt är vikt... MAMMA, I ADORE YOU!!!!


Godnatt

Ut!

Av Annelie - 28 november 2008 14:12

Jag ska lämna huset! Om en liten stund kommer jag att befinna mig ute i den friska luften, åh vad jag behöver det!


Maxen och jag ska ta en tur in till "stan" där vi ska möta upp pappa och mormor. Jag måste köpa mig en ny fön då den förra brann upp. Vilken tur att man är gift med en deltidsbrandman (frivilliga brandkårn) som dessutom dagtid jobbar på en brandstation..!


Vad denna lilla tur ska bli skön!


Hola!

Ovido - Quiz & Flashcards