Alla inlägg under november 2008

Av Annelie - 28 november 2008 10:50

Jag ska försöka att i steg förklara hur jag gjorde med bilderna.


1. Öpnna den lilla rutan med trädet på.

2. Markera den bild du vill ladda upp och tryck "spara"

3. Dubbelklicka på bilden för att få fram "redigeringsläget" Använd dig utav      den "lilla vita" pluppen längts ned till höger/vänster för att "dra" in bilden till rätt storlek.

 4.Se till att markören befinner sig till vänster om bilden om du vill flytta på den och använd då mellanslag. Placera bilden där du vill ha den. Gör sedan om samma på procedur med den andra bilden.Vill du ha luft i mellan bilderna måste markören vara placerad till höger om bilden du vill ha till vänster...Även om du inte SER markören befinner den sig där, använd mellanslag.  Resultatet borde bli som nedan:


   


För att flytta markören och placera den där du vill, använd pilarna...


Är detta till hjälp?



          

Av Annelie - 28 november 2008 10:04

Ja, då ringde doktorn. Provet som man då INTE brukar ta som hon ändå gjorde var fortfarande högt. Det andra provet som ska påvisa gluten var fortfarande normalt. Hon har skickat iväg en förfrågan till en annan läkare tydligen men i nuläget bedömmer hon det som att Maximilian INTE lider av glutenallergi.


Febern vill hon att jag har koll på och att jag för dagbok över den. Antecknar om han har några andra symptom etc.


Kul att höra, men lite snopet! Jag trodde faktiskt att det kunde vara något med gluten... Jag får vara glad över att det nu inte verkar vara det!


Idag kommer min mamma igen. Hon ska vara här när kärleken och jag åker på julbord på hans jobb. De har tydligen hyrt in en kock för detta så det är inte på en resturang. Det känns bra. Jag känner mig inte "spiellt" social om jag ska vara ärlig. Det känns mer jobbigt än roligt men jag kanske måste ut? Jag har varit inne i en vecka nu, har inte fåt någon sol på mig, knappast något dagsljus över huvud taget. Jag mår inte bra av det här!


För att fungera som människa behöver jag balans. Balans mellan hem och jobb. Jag behöver mitt jobb, mina arbetskamrater osv för att fungera. Många har svårt att förstå det, hur jag menar. Huvudsaken är väl att JAG förstår.. (skratt).


Jag kämpar nu för att ta mig tillbaka till den sinnestämning jag var i INNAN den 17/11 när tanden rök. I´m on my way!!!



Av Annelie - 27 november 2008 20:40

Jag har fått en award!!!

Jag känner mig alldeles förstummad och förvånad.. Tack så mycket  Maria Granberg. Dina ord är som balsam för mitt hjärta och för min själ...*bugar*


Är det inte förunderligt, livet? Idag har jag känt mig lite liten. Jag har känt herr Ångest knacka på min dörr. Funderat hit och dit över allt och inget.


Jag sände iväg en tanke om stöd, en tanke som sakta sträckte sig upp, mot universum. Vad fick jag tillbaka? Först en underbar kommentar från en ny människa, tack Nini. Sedan en award... Jag är ödmjuk nu, ödmjuk och varm i sinnet, whooo hoooo!

Av Annelie - 27 november 2008 19:11

Maximilian har börjat att intressera sig för bokstäver, roligt tycker jag!


Han har lite feber upp och ned, jag förstår ingenting. Kan det vara gluten?

Vi får väl svar på det imorgon när den goda doktorn ringer!


Imorgon är det julbord på kärlekens jobb. Vet inte om jag ska se fram emot det eller tycka att det är jobbigt.. Vi får se hur jag mår i morgon!


När all denna värk är borta och kurer avslutade ska jag genomgå en ordentlig rensning, det bara ÄR så, huva!

Min kärlek och lillen, underbart att höra dem samtala tillsammans. Maxen letar bokstäver att säga till pappi...


I adore you guys!

Av Annelie - 27 november 2008 14:00

     


Det verkar vara så att markören spelar roll. Vissa bilder jag provat med funkade inte att dubbelklickas på. Jag tror att det var för att markören inte var på "rätt" ställe? När den i början är i mellan bilderna syns den inte. Är jag helt ute och cyklar?






Av Annelie - 27 november 2008 13:57

                 


Test med att dubbelklicka på själva bilderna och justera in dem.. Rosalucia hajjar vad jag håller på med om ni funderar på om jag är överdoserad för stunden eller inte, haaaa!

Av Annelie - 27 november 2008 13:44

  fint!    


Rosalucia, är det så här du menar?

Av Annelie - 27 november 2008 06:52

Torsdag morgon.

Jag vaknade med lite värk. Den går inte att jämföra med tidigare värk, jippieeeeeeeeeeeeeeeee!!!! 


Maxen är hemma med mig idag. Det blev så sent igår och han är trött och förtjänt av en lång, lugn härlig morgon. Han har varit så duktig och åkte med pappa nu i TRE mornar.


Min mamma har som sagt alltid tagit tåget i ur och skur. Det tar cirka 2 timmar från dörr till dörr innan hon är hemma. Vi valde att trotsa halkan och skjutsa henne hela vägen hem igår. Maxen somnade TVÅ gånger i bilen, tröttisen.. Vi köpte pizza på vägen hem och han kom sent i säng.


Jag slockande 22:00 i soffan. Konstigt, jag hade ju sovit så mycket på förmiddagen.


Jag hoppas denna dag blir bra.

Ovido - Quiz & Flashcards