Alla inlägg den 4 mars 2009

Av Annelie - 4 mars 2009 23:26

Det blev inte som det skulle ikväll. Känslor har svallat, ord har lämnat våra munnar, gränser har dragits. Orkanen drog fram för fullt och fick faktiskt omkull oss, blott för en liten stund men länge nog för att få mitt inre att blöda.


Jag har varit vansinnig och utan sans men samtidigt behärskat lugn. Fan vad det gör ont när orden brister och misstag begås. Det bara är så. Men, nya tag, skiten är rensad, lugnet återställt och alla sover, nästan. Själv sitter jag här och lyssnar på musik och speglar mig i texter skrivna långt innan jag ens var född, tror jag.


Storebror, nedan följer en låt. Den är inte dunka dunka och modern men lyssna på den och se texten. Den rullas upp samtidigt. Du kommer att förstå. Jag vet att det skars sig ikväll, men sättet ni kramades på, i eftersvallet är stort. Du och pappa, my boys. Minns du kedjan pappa har pratat om? Länken, av kärlek som håller oss samman. Den är starkare än vad du tror.

 Dannys song, Loggins and Messina


Lyssna och njut.


//©AnnelieH


(Inlägget är läst och godkänt av Storebror, med en puss på kinden och ett jag älskar dig. Hade jag haft en nanoblogg hade ordet varit "tårögd")

Av Annelie - 4 mars 2009 07:03

Jag är trött. Faktiskt så är jag skittrött. Jag gick och la mig på tok för sent och jag fastnade i min bok, såklart. När klockan ringde imorse vaknade jag överhuvudtaget inte. Så är det! Maximilian äter sin frukost. Själv ska jag fixa håret. Måste ju vara snygg nu när jag ska ut på äventyr! Ska bli jättemysigt att få träffa MissC idag..


Nu ska jag blåsa håret och fluffa till det sådär, ja ni vet, typ..(skratt).


//©Annelie

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards