Direktlänk till inlägg 6 november 2008

Förbannade förkylningar!

Av Annelie - 6 november 2008 08:36

Ja, då var det dax igen. Maxen vaknade imorse på ett uruselt humör. Jag tänkte att jag måste vara bestämd, det ÄR ju bara EN dag kvar sedan är han ledig i tre dagar! Han gormade på att han inte var frisk etc vilket jag självklart kopplade ihop med att stortjejen är hemma och är DUNDERFÖRKYLD.


I alla fall så slängde jag in örontempen i örat på honom utan att riktigt rikta den rätt och sa att han inte har ngn feber och att nu är det dax att gå upp!


Upp kom han och jag gjorde hans välling. Vad händer, jo han sitter ju där och hänger, ungen MÅR ju faktiskt INTE bra. Jäklar tänkte jag och tog fram örontempen igen... 38.0 på morgonen, feber, javisst! Denna gång dubbelkollade jag faktiskt även genom att ta i rumpan oxå. Bara ringa jobbet och anmäla vab.


Fan, en dag från att jobba tre veckor i sträck.


Han är förkyld, lite hängig men ändå vid gott mod. Tjejen låter som om hade en gurka uppkörd i näsan (skratt).


Själv mår jag skapligt. Tanden värker men jag har faktiskt vant mig. Kroppen kliar, det är dax för en omgång nässelutslag känner jag. Jag är redo, ha! Det blir i alla fall bättre och bättre.


Jag längtar till lördag.

//Annelie

 
 
MissC

MissC

6 november 2008 14:47

Krya på familjen får jag hälsa!! Och att det inte blir värre.. ;) Tack för ditt inlägg på min sida! /MissC

http://www.missc.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 18 mars 2009 21:17

Häng med mig nu, till min nya "borg"! Bloggagratis har ett speciellt ställe i mitt hjärta, alltid!    Men mina vänner, jag är inte längre än ett klick iväg, så ni som fortfarnade vill ha mig i er länklista, ändra.. (skratt)  http://anneliehb.blogspot...

Av Annelie - 18 mars 2009 18:52

Jag fixar och donar lite. Internet har legat nere typ..*suck*  Jobbet gick bra idag även om jag fortfarande blir helt slut efter 4 timmar..   Nu ska jag fixa lite med min nya sida.. Sen ska jag läsa hos er för glatta livet, saknar mina bloggisar..kra...

Av Annelie - 18 mars 2009 07:21

Solen lyser åter i mitt trötta hjärta. Klumpen är väck liksom tårarna och jag har ofattbart gått hel ur denna storm, igen. Jag har lärt mig massor. Olidligt vore det annars, om jag inte lärde mig något när hjärtat är sådär urvridet och ur funktion.  ...

Av Annelie - 17 mars 2009 12:16

Jag fular mig och tittar in från jobbet. Har tagit en kopp kaffe och nu är min mask tillräckligt hård för att jag inte ska brista ut i de förfärliga tårarna, här, på jobbet.   Ikväll, när alla somnat. Ikväll, när allt stillas, ska jag plocka av mig ...

Av Annelie - 17 mars 2009 08:24

Det sägs att utan de dåliga dagarna uppskattas inte de bra. Kanske stämmer det. Jag är helt känslomässigt dränerad och måste återhämta mig. Det har blåst rejält och i vanliga fall brukar jag resa mig rätt så fort. Jag är så förbannat känslig. Aldri...

Ovido - Quiz & Flashcards