Direktlänk till inlägg 11 november 2008

Streck

Av Annelie - 11 november 2008 10:52

Jag vet att jag inte borde. Jag vet så många saker som jag inte borde göra men som jag gör ändå. Jag drar ett streck över min värk. Jag VET ju att den med all säkerhet är borta i morgon, om inte borta så under kontroll. Då kan jag arbeta igen. Jag vilar idag men i morgon KOMMER jag vara på benen igen.


Jag orkar inte kontakta vården idag, jag kan inte finna kraften till det. Det händer så fruktansvärt mycket just nu i livet. Jag väntar in remissen till den där titthåls operationen eller vad det nu var. Om den inte har kommit på två veckor nu så ringer jag, det lovar jag mig själv.


Nu måste jasg fokusera på att vara mamma. Mina barn behöver mig. Mina tonåringar behöver mig. Till och med Stampe, kaninen Maxen delar rum med behöver mig..


På natten, när allt är tyst, då behöver jag och då får jag. En blick, en hand, ett leende, en famn. Då flödar kraften oss emellan, kärleken och mig. Sådär ordlöst och så andlöst vackert. Så vaknar jag till en ny dag, full med kraft och energi. Vi har skapat detta liv tillsammans och tillsammans orkar vi.


Till mina underbara ungar vill jag bara säga att jag avgudar er, jag älskar er så fullkomligt. //Mamma Annelie

 
 
MissC

MissC

11 november 2008 13:15

Åhh, känner SÅ med dig!!!! Det där med att dra streck över smärta vet jag.. ;) Man liksom lär sig leva med den.!! Vilket ju absolut inte är bra!!! Hoppas din dag blir överkomlig!

Värmande kram från mig!
//MissC

http://missc.bloggagratis.se

 
stort och smått

stort och smått

11 november 2008 20:44

Så fint skrivet! Jag önskar jag kunde känna att jag fick kraft någonstans ifrån... Men det kommer nog... så småningom.

http://agneta.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 18 mars 2009 21:17

Häng med mig nu, till min nya "borg"! Bloggagratis har ett speciellt ställe i mitt hjärta, alltid!    Men mina vänner, jag är inte längre än ett klick iväg, så ni som fortfarnade vill ha mig i er länklista, ändra.. (skratt)  http://anneliehb.blogspot...

Av Annelie - 18 mars 2009 18:52

Jag fixar och donar lite. Internet har legat nere typ..*suck*  Jobbet gick bra idag även om jag fortfarande blir helt slut efter 4 timmar..   Nu ska jag fixa lite med min nya sida.. Sen ska jag läsa hos er för glatta livet, saknar mina bloggisar..kra...

Av Annelie - 18 mars 2009 07:21

Solen lyser åter i mitt trötta hjärta. Klumpen är väck liksom tårarna och jag har ofattbart gått hel ur denna storm, igen. Jag har lärt mig massor. Olidligt vore det annars, om jag inte lärde mig något när hjärtat är sådär urvridet och ur funktion.  ...

Av Annelie - 17 mars 2009 12:16

Jag fular mig och tittar in från jobbet. Har tagit en kopp kaffe och nu är min mask tillräckligt hård för att jag inte ska brista ut i de förfärliga tårarna, här, på jobbet.   Ikväll, när alla somnat. Ikväll, när allt stillas, ska jag plocka av mig ...

Av Annelie - 17 mars 2009 08:24

Det sägs att utan de dåliga dagarna uppskattas inte de bra. Kanske stämmer det. Jag är helt känslomässigt dränerad och måste återhämta mig. Det har blåst rejält och i vanliga fall brukar jag resa mig rätt så fort. Jag är så förbannat känslig. Aldri...

Ovido - Quiz & Flashcards