Alla inlägg den 4 december 2008

Av Annelie - 4 december 2008 23:13

Kom till ro, lilla älskling.
finn ro och hör min röst.
Kom och lägg dig ner på mammas varma bröst,
min kärlek är stor, men Guds kärlek är störst,
och jag sjunger god natt,
godnatt, jag sjunger godnatt.

Kom till ro, lilla älskling
finn ro och hör min röst:
Kom och lägg dig ner på mammas varma bröst,
Jag älskar dig så, men Guds kärlek är störst.
Så jag sjunger god natt,
Jag säger god natt, god natt, jag säger god natt.

Text och melodi: Am trad.
Svensk text: Carola



Nu tror ju inte jag att guds kärlek är störst utan min ;)..(skratt)

Har haft en snurrig kväll som avslutades med att storsonen inte kunde gå och lägga sig i tid utan låg i min säng och snackade skit med mig och kärleken. Vad jag älskar dessa stunder! I morgon ska det redas upp lite "strul" igen...(suck). Börjar bli så van vid det här laget! Det kommer en bok en dag...(snark). 


Nu ska jag faktiskt lägga mig i soffan med en påse BRIDGE och njuta av tystnaden. Det ända som bryter den är tumlarens varma snurrningar där metallknappar slår mot metall..ljuvligt? 

Nja, men ack så nödvändigt om familjen ska ha torra byxor i morgon bitti..


Gonatt!

//Annelie

Av Annelie - 4 december 2008 12:27

Bara idag kvar sedan är jag ledig i tre dagar, tack universum!


Jag behöver det, min hjärna måste få vila och ta igen sig. På lördag ska jag storstäda, ta mig fan ÖVERALLT! Jag måste. Ett led i att upptäcka och ta emot insikter är att förändra och det gör jag nu. Sonen ska gå på något mega disko inne i stan. Jag är fullständigt förtvivlad och har redan stakat ut allt jag tror kommer att hända. Detta senario utspelas inom mig. På utsidan ler jag varmt och har beställt biljetter som jag snällt ska hämta ut idag. HUVA HUVA, innan jag vet att sonen och hans kärlek är hemma ordentligt på lördag så kommer huset, tomten, you name it, vara städat! I think it is called ÅNGESTSTÄDNING (skratt).


Pappsen kommer att hämta, det var ett kriterium. Skolan ska skötas nu i två dagar och "strul" vill vi inte ens höra talas om, då dras åtminstinde hans biljett in och det vet han, gullet mitt.


Nä, lite kaffe och tjatter i fikarummet skulle sitta bra nu!


//Annelie

Ovido - Quiz & Flashcards