Alla inlägg den 6 december 2008

Av Annelie - 6 december 2008 21:10

Jag är redan HELT slut! Dagen har förlöpt bra. Mio är helt enkelt underbar. Svårt att beskriva med ord men vi hör i hop på något sätt. Han har bara glidit in här och anpassat sig...


Men nu, nu är Storsonen och kärleken inne i stan. Jag mår illa. Jag har sett det mest fasanfulla saker framför mig! Jag försöker tvinga i väg dessa hemska bilder!


I stället försöker jag ersätta de oroliga känslorna med kärlek som jag paketerar in i små hjärtan som jag sedan skickar iväg mentalt till sonen, ha! Jag har bäddat in dem i ljus bubblor som i min verklighet fungerar som skydd. Må hända låter det flummigt, so what! Blir JAG lugn kanske det funkar?


Jag funderar på att lägga mig på golvet och låta Mio snusa på mitt huvud. Hans ägare måste ha gett honom så mycket kärlek..Han är verkligen SÅ fin! Han kommer lite då och då, tittar på mig och lägger sitt vackra huvud på min arm.. Ute har det funkat jättebra! Han är hur cool som helts i kopplet och uppmärksam på mig.


Nu ska jag paketera några fler hjärtor och adressera dem till Stan, till välrdens gulligaste par... Må universums alla änglar vara med dom, amen!

Av Annelie - 6 december 2008 09:39

Här kommer lite bilder från promenaden. Kameran är S K I T rent ut sagt, universum, jag önskar mig en ny!



På stranden. Han gick inte ut i vattnet men tyckte stranden var kul och luktade nyfiket runt. När jag tog detta kort hade han fått syn på en traktor..


Här är stranden, eller en utav dom.

     Har ni sett en sån snygg kille, jag är helkär! Helt såld..


             


Min promenadväg..


Håll nu tummarna för att allt ska gå bra..

Mio

Av Annelie - 6 december 2008 09:11

Godmorgon kära bloggare och alla andra!


Jag är just tillbaka efter en timmes skön promenad. Vi har en Mio här. En vit Herdehund, 3½ år. Jag är kär. För att göra en lång historia kort. vi har velat ha hund hur länge som helst. Nu har vi en, på prov. Först om främst över helgen, sedan två veckor. Efter det bestämmer vi oss slutgiltigt. Än så länge går det hur bra som helst! Han kom i går kväll...


Olivers astma har stoppat men vi kan inte gå med denna längtan längre. Sonen är nästan aldrig hemma, jobbar varannan helg och spenderar resten av tiden antingen i sin stuga eller med flickvännen. Han äter här inne, duschar och går på toa, haaaa! Vi planerar att han får tvätta här inne men torka sina kläder ute hos sig etc. Så får det bli, amen!


Jag tog lite bilder när vi var ute, jag laddar upp dom snart!

Ovido - Quiz & Flashcards