Alla inlägg den 28 december 2008

Av Annelie - 28 december 2008 20:19

Pssst, när sonen gått in till sin stuga ska jag och kärleken sammanstråla i v-rummet och tjuvspela guitar, drum-hero! Jag på the drums och han på the guitar..haaaaa! BUSIGT värre och helkul..Det behöver vi nu inför kommande dagar av ommöblering och måleri! Whooooo hoooo, we are like teeeens!

//Annelie the drummer!

Av Annelie - 28 december 2008 18:31

Då var vi hemma efter dagens utflykt. Både jag och kärleken är helt slut! Vi åkte som sagt till Tyresta By där vi gick URSKOGSSTIGEN. Helt suveränt och jag rekomenderar er som bor i stockholmsområdet att besöka denna nationalpark.

 

Emma och Maximilian kollar innan vi börjar den 2.5 km långa vandringen!

Precis i början på leden dyker denna jättetall upp, helt otroligt!

Kärleken hyssar på ungarna och säger att om man är tyst får man se olika djur kanske. Det hade funkat möjligtvis om inte andra människor och ungar hade fört liv.. (skratt).

   

Tommy berättar om trädmossa för ungarna, härligt!

                         

Utmed leden fanns det ställen att läsa på. om vad vi såg mm.

Maximilian sprang direkt till denna härliga Tall och la sig och fick sig lite välbehövlig kraft.. <3

Här kollar vi spår efter Istiden (tror jag). Ungarna tyckte det var hel härligt!

Jag skulle kunna ladda upp typ 60 bilder till, men jag gör inte det.. Vi har haft en superhärlig dag.. Hoppas ni andra haft det oxå! Nu ska vi vila, kärleken och jag. Imorgon ska vi byta rum med Maxen så det ska målas och fixas. vi ska även hinna med dejten imorgon kväll..

//Annelie

Av Annelie - 28 december 2008 10:18

Snart åker vi. Ungarna är fnissiga, hoppiga och stökar runt i soffan. Tror även att de känner skogens härliga lugn kalla på dem. Efter skogen ska vi lämna Emma för att åka vidare till mormor och lämna Maxen.


Två nätter utan honom, tomt men sant och nödvändigt. Han behöver sin mormor och hon honom. De har ett speciellt band de två. Han har sitt där. Sin tandborste, handuk, rutiner. Kvällen efter att han har varit hos henne gråter han. Han gråter av längtan efter mormor och vill tillbaka, även om han längtat efter oss. Då brukar han ringa henne, prata lite och så går det över... Jag tror att mormor oxå fäller en tår då han åker och att tomheten ekar för henne.


Men innan detta är det Tyresta som gäller! 

Ha en trevlig dag alla!


//Annelie

Ovido - Quiz & Flashcards