Direktlänk till inlägg 12 januari 2009

Kärleken

Av Annelie - 12 januari 2009 12:31

Jag måste bara få berätta. Har precis lagt tolv små änglar. Vår skiva vi brukar ha på är sönder vilket gör att jag sätter på "Lugna favoriter" istället. De spelade en låt som fick mig att förstå och vilja tacka, kärleken min.


Helgen har varit tokig och full med olika känslor. Jag har gråtit, fräst och varit allmänt otrevlig ibland. Jag har försvunnit in i min värld, nästintill okontaktbar. Detta märker kärleken i mitt liv. I det tysta har han fixat ihop denna helg. Gett mig sitt stöd, ordlöst. Kramat mig, torkat mina tårar och låtit mig vara. Min kärlek går inte att beskriva i ord, knappt i känslor. Den bara är där, så självklar.


Jag kramar dig, min vän, min trofaste och min jämlike. Du får den här sången av mig som jag hörde medans de små snusade in så sött. Du är mitt allt, min klippa och min bädd.  



Your arms are my castle
Your heart is my sky
They wipe away tears that I cry
The good and the bad times
We've been through them all
You make me rise when I fall


//Annelie


Ps, kolla in min diktsamling "Den skrivna känslan" HÄR om du vill...

 
 
Ingen bild

svärmor

12 januari 2009 13:14

har gott in o läst några dikter underbara fortsätt jag har bestält boken kram /svärmor

 
Ingen bild

Marion

12 januari 2009 14:08

Hej där! Gick direkt in på Vulkan, så nu är det bara att vänta på posten. Önskar dig framgång och att detta ska sporra dig till att förtsätta skriva. (det kan du ju, och vill säkert). Kram du underbara människa jag fått äran att lära "känna".

 
Lena

Lena

12 januari 2009 15:57

Ha en skön kväll!

Fin text på sången ; )

Kram Lena

http://www.nygards.bloggagratis.se

 
lotta

lotta

12 januari 2009 17:40

så vackert... ha en fin kväll med älsklingen:)

http://www.juniocola.bloggagratis.se

 
Truddelutt

Truddelutt

12 januari 2009 19:32

Tänk vilken tur du hade som fick just den Kärleken.
Kramis

http://truddelutt.bloggagratis.se

 
Anna

Anna

12 januari 2009 20:17

Vad duktig du är som skriver såååååååååååå bra dikter jag älskar dig Syster yster
kram

http://mammaanna.bloggagratis.se

 
Ingen bild

emma

16 januari 2009 21:43

fin låt

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 18 mars 2009 21:17

Häng med mig nu, till min nya "borg"! Bloggagratis har ett speciellt ställe i mitt hjärta, alltid!    Men mina vänner, jag är inte längre än ett klick iväg, så ni som fortfarnade vill ha mig i er länklista, ändra.. (skratt)  http://anneliehb.blogspot...

Av Annelie - 18 mars 2009 18:52

Jag fixar och donar lite. Internet har legat nere typ..*suck*  Jobbet gick bra idag även om jag fortfarande blir helt slut efter 4 timmar..   Nu ska jag fixa lite med min nya sida.. Sen ska jag läsa hos er för glatta livet, saknar mina bloggisar..kra...

Av Annelie - 18 mars 2009 07:21

Solen lyser åter i mitt trötta hjärta. Klumpen är väck liksom tårarna och jag har ofattbart gått hel ur denna storm, igen. Jag har lärt mig massor. Olidligt vore det annars, om jag inte lärde mig något när hjärtat är sådär urvridet och ur funktion.  ...

Av Annelie - 17 mars 2009 12:16

Jag fular mig och tittar in från jobbet. Har tagit en kopp kaffe och nu är min mask tillräckligt hård för att jag inte ska brista ut i de förfärliga tårarna, här, på jobbet.   Ikväll, när alla somnat. Ikväll, när allt stillas, ska jag plocka av mig ...

Av Annelie - 17 mars 2009 08:24

Det sägs att utan de dåliga dagarna uppskattas inte de bra. Kanske stämmer det. Jag är helt känslomässigt dränerad och måste återhämta mig. Det har blåst rejält och i vanliga fall brukar jag resa mig rätt så fort. Jag är så förbannat känslig. Aldri...

Ovido - Quiz & Flashcards