Alla inlägg den 24 januari 2009

Av Annelie - 24 januari 2009 20:55

Maxen har massa sådana där spelmarker. Igår försökte han trava dom på ett snyggt sätt. Idag plockade jag IHOP dom på ett snyggt sätt i tre olika travar. När han skulle gå och lägga sig ropade han till mig:

-Mammaaaaaaaa, vilken begåvad kvinna du är!

Jag svarade VÄLDIGT förvånad att "VAD menar DU??"

- Men mamma, kolla, du har ju byggt ASFINT!


Sedan lite strul och lite ditten och datten varpå han från sin säng ropar:

- Begåvade kvinnaaaaaaan, begåvade kvinnaaaaaaaan..

 

Jag smälter. Han har så många uttryck för sig. Helt fel ord på fel ställen och helt egna kombinationer.


//Annelie

Av Annelie - 24 januari 2009 17:30

På tal om Lottas (Juni och Colas matte) och min kommentarväxling tidigare idag.. (skratt). Detta är min bästa vän ibland. Min rosa lilla lapp! Den kan jag bära med mig var jag vill, när jag vill, vilket ökar mina chanser med mitt skrivande då jag vill vara ifred... Den är inte sådär jättedyr, är utrustad med 1gb ram och 15gb hårdisk, inbyggt WLAN och dessutom för stunden har jag mobilt bredband...

Är "hon" inte läcker? 


//Annelie

Av Annelie - 24 januari 2009 13:32

Jag har ju inte skrivit något om Stampe, mördarkaninen som maximilian döpt honom till.


Han är en blandning mellan Dvärgkanin och Lejohuvud. Jag tror att jag gjorde lite fel i början för jag ville inte att han skulle bli en "bära på kanin" utan att han skulle komma av sig själv. Så vi bär inte på honom utan han hoppar upp i knät om han vill. Nu är han i början av sin könsmognad och markerar överallt. Han gnider hakan och bajsar ute, utanför sin toahörna i buren, helt galet! Han är helt tokig och hoppar, skuttar, slänger sig och bits ibland. Det känns som att han fnissar när han biter till. Det händer dock inte så ofta men jag går ALDRIG utan skor då han är lös! Riktig slyngel är vad han är...

Han är helgo! Tanken är att han ska vara så mycket fritt som möjligt. Maximilian har nu tappat rösten och låter som att han är i målbrottet. Kärleken är nog påväg hem..JAG LÄNGTAR!


//Annelie

Av Annelie - 24 januari 2009 08:55

Mitt hem skiner. Det är plockat och fixat, dammsuget och torkat. Ja, mamma är här och håller mig sällskap! När mamma höll på igår och studsade runt kunde jag dels sova ett par timmar och dels spendera tid med Maximilian. Vad vore jag utan henne? Jag kunde även ta en riktigt lång och härlig promenad till ICA med min underbara lilla ängel (dottern såklart)!Tack för att du ville följa med!


Vad mer är att jag kunde jag slappna av och inte vara i total sändning utan vi delade på det, precis som kärleken och jag skulle ha gjort. Tonåringarna var hemma igår båda två, sonen med sin käresta och så lilla Krupp-Maxen. I nuläget sover alla utom Krupp-maxen. Han vill ha bullar och te till frukost men med tanke på den medicin han nu får så vore socker lite galet att ge honom. Jag har precis pratat med sjukvårdsrådgivningen. Mer aeromir, i med 12 tabletter BETAPRED, sedan MER aeromir och till slut, frisk luft!


Jag saknar dig, min kärlek. Jag saknar dig så att det svider i mitt sinne. Du har trevligt med gubbarna, åker på isen, sladdar, busar och du ler med all säkerhet totalt, innuti. Jag vet att du oroar dig och tänker på mig men jag sänder dig mina lugna tankar. Jag och svärmor din fixar det. När du kommer hem idag vill jag känna dina starka armar om mig, känna din andedräkt mot mitt öra när du viskar att du älskar mig. Det håller mig stående, bara tanken på dig håller mig upprätt. Du är min, mitt livs kärlek och frände.. 17 år, 17 år min vän..är det inte häftigt så säg..


Ovido - Quiz & Flashcards