Direktlänk till inlägg 24 januari 2009

Stampe

Av Annelie - 24 januari 2009 13:32

Jag har ju inte skrivit något om Stampe, mördarkaninen som maximilian döpt honom till.


Han är en blandning mellan Dvärgkanin och Lejohuvud. Jag tror att jag gjorde lite fel i början för jag ville inte att han skulle bli en "bära på kanin" utan att han skulle komma av sig själv. Så vi bär inte på honom utan han hoppar upp i knät om han vill. Nu är han i början av sin könsmognad och markerar överallt. Han gnider hakan och bajsar ute, utanför sin toahörna i buren, helt galet! Han är helt tokig och hoppar, skuttar, slänger sig och bits ibland. Det känns som att han fnissar när han biter till. Det händer dock inte så ofta men jag går ALDRIG utan skor då han är lös! Riktig slyngel är vad han är...

Han är helgo! Tanken är att han ska vara så mycket fritt som möjligt. Maximilian har nu tappat rösten och låter som att han är i målbrottet. Kärleken är nog påväg hem..JAG LÄNGTAR!


//Annelie

 
 
zihno

zihno

24 januari 2009 14:02

Åh, vilken söt kanin! =) Och försök att få så mycket mys det ara går med Kärleken när han kommer hem! Man ska ta vara på stunderna av lycka utöver vardagslivet =) Kramar!

http://zihno.bloggagratis.se

 
nilla

nilla

24 januari 2009 14:55

Haha, det är intressant med husdjur!!!

http://nillaja

 
Lena

Lena

24 januari 2009 16:05

Fin kanin ; )
Synd att han bits!

Ha en skön kväll ; )

Kram Lena

http://www.nygards.bloggagratis.se

 
camilla

camilla

24 januari 2009 16:53

Hehe vilken stollig kanin.
Har du skor med stålhätta? *skratt*

http://www.bentley.bloggagratis.se

 
lotta

lotta

24 januari 2009 18:38

SÅ fin han e stampeninen;)

http://www.juniocola.bloggagratis.se

 
Truddelutt har dåliga erfarenheter av kaniner

Truddelutt har dåliga erfarenheter av kaniner

24 januari 2009 19:25

Har inga bra erfarenheter av kaniner. Min syrra hade en stor kanin för väldigt länge sedan. Den kaninen och jag kom aldrig överens.
Var barnvakt där en kväll och eftersom det blev sent sov jag kvar. Mitt i natten vaknade jag av att det var något som hoppade omkring. Gick upp för att kolla och det var kaninen som hade rymt ur buren. Eftersom det var öppet till trappen som gick ner till källaren var jag orolig att hon skulle hoppa dit och sedan drutta ner för trappen. Tänkte att jag skulle få tag på henne så jag kunde stoppa tillbaka henne där hon hörde hemma.
Jakten började och hon ville absolut inte bli fångad.
Efter många försök fick jag äntligen tag på henne. Lyfte upp henne... och blev helt nerskiten. Löst var det dessutom. Eländiga kaninskrälle! Efter det slutade jag smöra för henne. Var inte intresserad av att bli hennes vän längre.
Men eran kanin är ju liten och söt. :)

http://truddelutt.bloggagratis.se

 
Nini

Nini

25 januari 2009 11:49

Vilken sötnos!
Jag gillar kaniner, men har ett långt och komplicerat förhållande till dem. *S* Kanske skriver om det någon gång på min blogg? ;-)

http://nini.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 18 mars 2009 21:17

Häng med mig nu, till min nya "borg"! Bloggagratis har ett speciellt ställe i mitt hjärta, alltid!    Men mina vänner, jag är inte längre än ett klick iväg, så ni som fortfarnade vill ha mig i er länklista, ändra.. (skratt)  http://anneliehb.blogspot...

Av Annelie - 18 mars 2009 18:52

Jag fixar och donar lite. Internet har legat nere typ..*suck*  Jobbet gick bra idag även om jag fortfarande blir helt slut efter 4 timmar..   Nu ska jag fixa lite med min nya sida.. Sen ska jag läsa hos er för glatta livet, saknar mina bloggisar..kra...

Av Annelie - 18 mars 2009 07:21

Solen lyser åter i mitt trötta hjärta. Klumpen är väck liksom tårarna och jag har ofattbart gått hel ur denna storm, igen. Jag har lärt mig massor. Olidligt vore det annars, om jag inte lärde mig något när hjärtat är sådär urvridet och ur funktion.  ...

Av Annelie - 17 mars 2009 12:16

Jag fular mig och tittar in från jobbet. Har tagit en kopp kaffe och nu är min mask tillräckligt hård för att jag inte ska brista ut i de förfärliga tårarna, här, på jobbet.   Ikväll, när alla somnat. Ikväll, när allt stillas, ska jag plocka av mig ...

Av Annelie - 17 mars 2009 08:24

Det sägs att utan de dåliga dagarna uppskattas inte de bra. Kanske stämmer det. Jag är helt känslomässigt dränerad och måste återhämta mig. Det har blåst rejält och i vanliga fall brukar jag resa mig rätt så fort. Jag är så förbannat känslig. Aldri...

Ovido - Quiz & Flashcards