Direktlänk till inlägg 14 januari 2009

Promenad

Av Annelie - 14 januari 2009 08:39

Sitter på jobbet och har inte börjat ännu. Det är värdelöst utan min moppe! Maxen börjar sexårs vid 8:10 och jag börjar 9:00. Det är 50 minuters väntan. Ibland är det bra, som nu, när jag kan läsa lite bloggar. 


Det positiva är promenaden med plutten. Vi går hand i hand i cirka 20 minuter. Lämnar stress och bråkiga mornar bakom oss och njuter av varandras sällskap. Funderar på att strunta i moppen sen och gå ändå. Dessa stunder kommer att bli sällsynta, senare i hans liv.


Han är så klok, den stora lilla mannen. Om vi bara lyssnade mer på dessa små skulle världen se annorlunda ut. Han har kloka lösningar på det mesta här i livet. Någon har sagt att våra barn är våra bästa lärare och det stämmer.


Det är kvällsmöte ikväll. Jag kommer inte att komma hem till middag. Hjärnan är redan trött och jag har inte ens börjat. Det blir till att supa in ungarnas energi i dag och inte tänka för mycket utan bara vara i deras kraft och skratt. DÅ mår jag som bäst, i alla fall här på jobbet.


Jag önskar er en bra dag, alla bloggisar!


//Annelie

 
 
Corina

Corina

14 januari 2009 09:49

Vaken får jag nog vara eftersom jag kommer att jobba med dementa med komplikationer.Kommer att fungera som en fast resurs på sammanlagt sex avdelningar.Kan bli en del spring vissa nätter vad jag förstår.

http://wanilla.bloggagratis.se

 
Yvonne

Yvonne

14 januari 2009 10:00

Skickar en uppiggande kram till dig men vän, med MASSOR av energi! =)

http://yvonnes-blogg.bloggagratis.se

 
Anna

Anna

14 januari 2009 14:18

Jag saknar dig...hoppas vi kan ses snart kram systra mi

http://mammaannablogagratis.se

 
Lena

Lena

14 januari 2009 16:46

Fy för kvällsmöten ; ))

Kram Lena

http://www.nygards.bloggagratis.se

 
lotta

lotta

14 januari 2009 17:03

visst kan/ska vi lära av de små...gäller bara att ta lite andningspausar..vara närvarande o hinna lyssna o ta in vad de egentligen säger..inte bara stressa vidare mot nya mål.hoppas dagen blev fin:)

http://www.juniocola.bloggagratis.se

 
Vicki

Vicki

14 januari 2009 20:13

Inne och kikar i din blogg.

Vad jobbar du med?

Vicki

http://fotbollsvicki.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 18 mars 2009 21:17

Häng med mig nu, till min nya "borg"! Bloggagratis har ett speciellt ställe i mitt hjärta, alltid!    Men mina vänner, jag är inte längre än ett klick iväg, så ni som fortfarnade vill ha mig i er länklista, ändra.. (skratt)  http://anneliehb.blogspot...

Av Annelie - 18 mars 2009 18:52

Jag fixar och donar lite. Internet har legat nere typ..*suck*  Jobbet gick bra idag även om jag fortfarande blir helt slut efter 4 timmar..   Nu ska jag fixa lite med min nya sida.. Sen ska jag läsa hos er för glatta livet, saknar mina bloggisar..kra...

Av Annelie - 18 mars 2009 07:21

Solen lyser åter i mitt trötta hjärta. Klumpen är väck liksom tårarna och jag har ofattbart gått hel ur denna storm, igen. Jag har lärt mig massor. Olidligt vore det annars, om jag inte lärde mig något när hjärtat är sådär urvridet och ur funktion.  ...

Av Annelie - 17 mars 2009 12:16

Jag fular mig och tittar in från jobbet. Har tagit en kopp kaffe och nu är min mask tillräckligt hård för att jag inte ska brista ut i de förfärliga tårarna, här, på jobbet.   Ikväll, när alla somnat. Ikväll, när allt stillas, ska jag plocka av mig ...

Av Annelie - 17 mars 2009 08:24

Det sägs att utan de dåliga dagarna uppskattas inte de bra. Kanske stämmer det. Jag är helt känslomässigt dränerad och måste återhämta mig. Det har blåst rejält och i vanliga fall brukar jag resa mig rätt så fort. Jag är så förbannat känslig. Aldri...

Ovido - Quiz & Flashcards