Direktlänk till inlägg 5 december 2008

Nu gråter jag igen..

Av Annelie - 5 december 2008 09:52

Nu fylls mitt hjärta återigen av dessa varma, salta tårar. Lyckan inuti mig går inte att beskrivas. Mitt i allt stök, mitt i allt strul och vedervärdiga händelser så sitter jag här med rinnande tårar.


Jag knallar omkring här, städar, fixar, smeker Maximilian med mina ögon då han leker inne i sin fantasivärld. En sång dyker upp i mitt huvud, en mening som jag hört någon gång på radion men som jag inte reflekterat över. Jag lyckas att fånga meningen, söker via google och hittar sången.


Precis nu, i denna stund, när tvivlets käftar slår efter mig. När Herr Ångest visar sitt fula nylle runt varje hörna. Då smeker änglarnas visdom mitt hjärta och påminner mig om vad jag har, vad jag är, VEM jag är och att lever i det vackraste av allt, kärleken...


Lyssna och njut.

Texten finns här


PS: Till min man, min kärlek. Dina blåa vackra ögon säger verkligen allt. Till mina barn, era ögon, leenden och hur ni agerar ibland säger mig oxå att det som jag alltid velat ska nå fram HAR nått fram. Även genom tårar, skrik och dumheter... DS

 
 
M.

M.

5 december 2008 10:04

Du är verkligen en känslosjäl! När jag läser dina inlägg känner jag både igen mig och samtidigt får jag en tankeställare. Nu fick jag en nyttig tankeställare, jag har haft en skällig morgon. Du fick mig att byta fokus, du ska veta att jag är tacksam för det idag! Det var i grevens tid, haha, för snart ska jag lämna på dagis och traska till jobbet.

1000 Tack för din fina blogg!

http://maskot.bloggagratis.se

 
Annelie

Annelie

5 december 2008 10:25

Det glädjer mig M. Mer än du kan ana. Jag har funderat ibland, om jag verkligen ska trycka iväg det jag skrivit. Din kommentar bekräftar att jag gjort rätt.

Kan mina erfarenheter, mina tankar och vad just lilla JAG gått igenom hjälpa någon annan, om bara så EN person, då är min lycka gjord...

http://annelieh.bloggagratis.se

 
Ingen bild

M.

5 december 2008 10:28

Självklart ska du skicka iväg dina ord till bloggen! Det du skriver är VIKTIGT.

 
rosalucia

rosalucia

5 december 2008 11:08

Jag tycker det är fantastiskt att få följa dina tankar...
Man får en inblick i hur en annans liv&tankar kan vara, ofta så likt ens eget..ibland så annorlunda. Alltid föder det nya tankar!!! Fortsätt dela med dej....

(åsså var det det där med bilderna igen? Hur då piltangenter, vilka är det?)

http://rosalucia.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Annelie

5 december 2008 11:10

Titta på ditt tangentbord...kolla igenom VARJE tangent eller ta ett kort på just ditt tangentbord, lägg in det i din blogg så att jag kan se och sedan beskriva, ok?

 
anna

anna

5 december 2008 13:45

Ta det lung systeryster jag finns här för dig en stor kram på dig och hela familjen

http://mammaanna.bloggagratis.se

 
Annika

Annika

5 december 2008 14:06

Tusen tack för titten hos mig!! :-)
Du är varmt välkommen tillbaka, jag skriver bara om otroligt viktiga saker.....not. :-)
Ha det gott!

http://acka.bloggagratis.se

 
Ingen bild

camilla

5 december 2008 15:11

Att läsa din blogg, är som att läsa poesi! You rock Berit!
Kram

 
Yvonne

Yvonne

5 december 2008 20:47

Du har så mycket kärlek inom dig! Det är det långt ifrån alla som har... Fortsätt vara den du är!

Kram

http://yvonnes-blogg.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 18 mars 2009 21:17

Häng med mig nu, till min nya "borg"! Bloggagratis har ett speciellt ställe i mitt hjärta, alltid!    Men mina vänner, jag är inte längre än ett klick iväg, så ni som fortfarnade vill ha mig i er länklista, ändra.. (skratt)  http://anneliehb.blogspot...

Av Annelie - 18 mars 2009 18:52

Jag fixar och donar lite. Internet har legat nere typ..*suck*  Jobbet gick bra idag även om jag fortfarande blir helt slut efter 4 timmar..   Nu ska jag fixa lite med min nya sida.. Sen ska jag läsa hos er för glatta livet, saknar mina bloggisar..kra...

Av Annelie - 18 mars 2009 07:21

Solen lyser åter i mitt trötta hjärta. Klumpen är väck liksom tårarna och jag har ofattbart gått hel ur denna storm, igen. Jag har lärt mig massor. Olidligt vore det annars, om jag inte lärde mig något när hjärtat är sådär urvridet och ur funktion.  ...

Av Annelie - 17 mars 2009 12:16

Jag fular mig och tittar in från jobbet. Har tagit en kopp kaffe och nu är min mask tillräckligt hård för att jag inte ska brista ut i de förfärliga tårarna, här, på jobbet.   Ikväll, när alla somnat. Ikväll, när allt stillas, ska jag plocka av mig ...

Av Annelie - 17 mars 2009 08:24

Det sägs att utan de dåliga dagarna uppskattas inte de bra. Kanske stämmer det. Jag är helt känslomässigt dränerad och måste återhämta mig. Det har blåst rejält och i vanliga fall brukar jag resa mig rätt så fort. Jag är så förbannat känslig. Aldri...

Ovido - Quiz & Flashcards