Direktlänk till inlägg 20 december 2008

Dagen efter

Av Annelie - 20 december 2008 11:26

Dagen efter kaoset. Jag har landat, känner mig självklart fortfarande sorgsen men beslutet att återlämna Mio snabbt har växt sig starkt och sant. Det är inget fel på Mio, han är lika underbar i dag som han var igår. Men hans beteeende, även om det går att korrigera passar inte. Jag skulle inte kunna slappna av, ens med Maxen. Jag klipper bandet och släpper honom med kärlek. Jag är övertygad om att han kommer dit han ska, dit där det är meningen.


Kärleken och jag har pratat mycket. Det blir en valp nästa gång. Jag skulle så väl kunna tänka mig en Vit Herdehund, jag är förälskad i rasen och vad de står för.


Natten har varit lång men givande och jag är trött på ett sätt jag tycker är skönt. Lilla älsklingen har vaknat ibland, har haft feber och somnat om i min famn. Vad jag har tittat på henne i natt när jag inte kunnat sova. Vilken vacker liten varelse hon är. Så trygg och så fantastisk! Hennes bror går inte av för hackor heller. Han är varm och kärleksfull med henne på ett sätt jag tycker är otroligt och som jag INTE såg mellan mina stora (host). maxen vaktar sitt revir och pendlar mellan att vara underbar och härlig till "det beteendet nämner du inte vid namn"...


Jag skickade iväg kärleken med busarna och nu sover lilla pluttan. Jag ska krypa ned bredvid henne och ta en powernapp.. Tack igen, ni underbara bloggare och läsare...


//Annelie

 
 
Elenor och flatten Zidane

Elenor och flatten Zidane

20 december 2008 12:32

Så tråkigt! men jag förstår dig....man måste kunna lita på sin hund och speciellt om det finns barn med i bilden. Hoppas du kan känna julefrid framöver trots ditt svåra beslut.
Kram

http://www.ilsanosfatboy.cybersajt.se

 
MissC

MissC

20 december 2008 12:45

Ååh vännen!!!
Ger dig en bamse KRAM!
Du har följt ditt hjärta & förnuft!

Tänker på dig.
Kram

http://missc.bloggagratis.se

 
lotta

lotta

20 december 2008 14:11

åh, du skriver så fint och vackert så man blir rörd till tårar!en stor kram till dig

http://www.juniocola.bloggagratis.se

 
Nini

Nini

20 december 2008 15:23

Oh vad jag känner med dig

http://nini.bloggagratis.se

 
Yvonne

Yvonne

20 december 2008 18:32

Ååå, va mysigt det låter! Jag har gosat med min lilla idag också! =)

Kram på dig!

http://yvonnes-blogg.bloggagratis.se

 
maria granberg

maria granberg

20 december 2008 20:02

Oh vad svårt! För jag förstår hur du känner.
Men som du skriver man måste kunna lite på en hund.
kram

http://alce.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 18 mars 2009 21:17

Häng med mig nu, till min nya "borg"! Bloggagratis har ett speciellt ställe i mitt hjärta, alltid!    Men mina vänner, jag är inte längre än ett klick iväg, så ni som fortfarnade vill ha mig i er länklista, ändra.. (skratt)  http://anneliehb.blogspot...

Av Annelie - 18 mars 2009 18:52

Jag fixar och donar lite. Internet har legat nere typ..*suck*  Jobbet gick bra idag även om jag fortfarande blir helt slut efter 4 timmar..   Nu ska jag fixa lite med min nya sida.. Sen ska jag läsa hos er för glatta livet, saknar mina bloggisar..kra...

Av Annelie - 18 mars 2009 07:21

Solen lyser åter i mitt trötta hjärta. Klumpen är väck liksom tårarna och jag har ofattbart gått hel ur denna storm, igen. Jag har lärt mig massor. Olidligt vore det annars, om jag inte lärde mig något när hjärtat är sådär urvridet och ur funktion.  ...

Av Annelie - 17 mars 2009 12:16

Jag fular mig och tittar in från jobbet. Har tagit en kopp kaffe och nu är min mask tillräckligt hård för att jag inte ska brista ut i de förfärliga tårarna, här, på jobbet.   Ikväll, när alla somnat. Ikväll, när allt stillas, ska jag plocka av mig ...

Av Annelie - 17 mars 2009 08:24

Det sägs att utan de dåliga dagarna uppskattas inte de bra. Kanske stämmer det. Jag är helt känslomässigt dränerad och måste återhämta mig. Det har blåst rejält och i vanliga fall brukar jag resa mig rätt så fort. Jag är så förbannat känslig. Aldri...

Ovido - Quiz & Flashcards