Direktlänk till inlägg 22 december 2008

Nattens energi

Av Annelie - 22 december 2008 01:55

Då sitter jag här, mitt i natten. Alldeles klarvaken. Mamma Mia fick jag titta på själv då dottern fick annat som kom före, humör och sånt. Helt ok med mig. Filmen var bra.


Har haft en lång, skön och givande pratstund med dottra. Vad hon är klok. Så oerhört klok. När vi sitter här och pratar ringer hennes mobil, så här sent. Helt galet tycker jag ju självklart. Det var hennes bror. Han har fått för sig att syster yster inte mår bra. Han var tvugnen att kolla att hon var ok.


Jag bad henne sms honom och be honom att han ringa mig. Jag undrade lite vad han egentligen ville. då svarade han mig: -Mamma, jag ville bara dubbelkolla att allt var bra, precis så som du gör med mig.. Stolt blir jag, även om klockan var sen..


Natten energi smeker mig. Stillar mitt sinne och drar ner farten. Allt är nu tyst och stilla. Jag hör mina andetag, lugna, djupa. Jag känner min kropp, varm och tung. Jag börjar bli trött.


Ny dag snart, jag längtar


//Annelie

 
 
Sofie

Sofie

22 december 2008 06:04

Vilka förståndiga barn du har! :)

http://mammasofie.bloggagratis.se

 
Nini

Nini

22 december 2008 07:43

Äkta syskonkärlek. Ljuvligt!

Dina kommentarer hos mig ger mig ett varmt hjärta. Kram från mig!

http://nini.bloggagratis.se

 
lotta

lotta

22 december 2008 08:28

jag tyckte också om mama mia, men jag var på musicalen o den var ju SÅ himla bra, så jag tyvärr besviken på filmen..tills jag kom på att det ju inte riktigt går att jämföra..

http://www.juniocola.bloggagratis.se

 
Truddelutt

Truddelutt

22 december 2008 09:34

jaha ja... kanske skulle ha läst här innan jag skrev om Mamma Mia i förra blogginlägget. *fnissar*
Men vilken rar son du har! Omtänksam.
Hoppas du sov gott!
Ha en bra dag!
Kramen

http://truddelutt.bloggagratis.se

 
Yvonne

Yvonne

23 december 2008 06:52

Fniss. Ja, humöret måste givetvis komma före en trevlig film med mamma! =)

http://yvonnes-blogg.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 18 mars 2009 21:17

Häng med mig nu, till min nya "borg"! Bloggagratis har ett speciellt ställe i mitt hjärta, alltid!    Men mina vänner, jag är inte längre än ett klick iväg, så ni som fortfarnade vill ha mig i er länklista, ändra.. (skratt)  http://anneliehb.blogspot...

Av Annelie - 18 mars 2009 18:52

Jag fixar och donar lite. Internet har legat nere typ..*suck*  Jobbet gick bra idag även om jag fortfarande blir helt slut efter 4 timmar..   Nu ska jag fixa lite med min nya sida.. Sen ska jag läsa hos er för glatta livet, saknar mina bloggisar..kra...

Av Annelie - 18 mars 2009 07:21

Solen lyser åter i mitt trötta hjärta. Klumpen är väck liksom tårarna och jag har ofattbart gått hel ur denna storm, igen. Jag har lärt mig massor. Olidligt vore det annars, om jag inte lärde mig något när hjärtat är sådär urvridet och ur funktion.  ...

Av Annelie - 17 mars 2009 12:16

Jag fular mig och tittar in från jobbet. Har tagit en kopp kaffe och nu är min mask tillräckligt hård för att jag inte ska brista ut i de förfärliga tårarna, här, på jobbet.   Ikväll, när alla somnat. Ikväll, när allt stillas, ska jag plocka av mig ...

Av Annelie - 17 mars 2009 08:24

Det sägs att utan de dåliga dagarna uppskattas inte de bra. Kanske stämmer det. Jag är helt känslomässigt dränerad och måste återhämta mig. Det har blåst rejält och i vanliga fall brukar jag resa mig rätt så fort. Jag är så förbannat känslig. Aldri...

Ovido - Quiz & Flashcards